tirsdag 27. juli 2010

Fra Mont Blanc – til Friedrichsdorf

Min erfaring er – slutter det på ..dorf, er det bra. Jeg har hatt bare hyggelige opplevelser i ..dorf’er.
P1010453
Dro fra Mont Blanc i morges ved 9 tiden. Hoppet over frokosten da jeg fortsatt var mett etter middagen i går.
P1010456
Har planer om å komme meg i retning Svene nå, men ville ha med meg litt av Sveits før jeg langet ut hjemover. Satte GPSen på korteste vei, unngå motorveier og ta meg til Bern. Det ble ca 35 mil på landeveier gjennom en striglet og vakkert Sveits. Ingen kjører over fartgrensene – alle smiler og nikker. Her er det fred og fordragelighet. Godt å kjenne på dette etter noen dager i Italia, hvor du virkelig kjenner presset.
P1010463
Etter vakre Sveits kjørte jeg over grensa ved Lörrack. Du veit der toget tar alle andres biler og motorsykler til Hamburg. “Dumme er de som planlegger”. :o)
Det var 82 mil på Motorvei til Hamburg og jeg satte trøstig i vei. Heldigvis begynte det å regne, så ble det ikke kjedelig å ligge å flåse av gårde på motorveier. Totalt i dag blei det 35 mil i Sveits og 35 mil i Tyskland. Da var klokken blitt 21 og jeg trengte bensin og ei seng.   12 timer er lenge det. 35 mil i regn er lenge det også.
P1010459
GPSen pekte ut en bensinstasjon og etterpå tok den meg til nærmeste Hotell. Hotellet er første klasse, med, som vanlig, hyggelig bevertning.
Har vært innom Yr.no og sjekket været i morgen. Det blir litt sol, litt regn og så håper jeg det stemmer med litt – når det gjelder regn.

Ingen kommentarer: