søndag 18. juli 2010

Odense - Magdeburg

I dag skinner solen. Våknet og sto opp litt over 7. Det er søndag i dag så jeg regner med at frokosten serveres fra 8. I dag drar jeg nedover mot Italia.
Legger inn Santer i Dolomittene på GPSen sæ får vi se hvor langt det blir i dag.
Jeg kom avsted ved 10 tiden. Sol fra klar himmel. Temperaturen var på 21 grader. Det gikk opp mot 29 grader i løpet av dagen.
Har kjørt 56,7 mil i dag. Trodde at jeg skulle rekke ned til Munchen da jeg startet. Men det er ca 50 mil før jeg er der. Har greid å holde et gjennomsnitt på 56 km.
Da jeg nærmer meg Celle fikk jeg øye på Bergen Belsen skiltet og tenkte jeg skulle svinge innom. Det var ikke noe å finne av leiren. Jeg gikk ikke over hele området. Men lite å skrive hjem om.
P1010211
Forsatte videre sørover for å spise opp noen mil. Men det er fortsatt ca 50 mil til Munchen, det var overaskende.
Dekkene begynner å bli dårlige.
P1010223
Kjørte av motorveien og havnet i en liten by som heter Magdeburg og overnatter på Am Sudenburger Hoff som GPSen pekte ut for meg. Enkle rom men lyst, rent, pent og hyggelig betjening.
Ble anbefalt en lokal irsk pub og gikk dit for et par øl. Var tilbake på hote llet ved 23 tida og sovnet med en gang.

Ingen kommentarer: