torsdag 22. juli 2010

Cortina D'Ampezzo over den varme Po sletta

Pianura Padana sletta er flat, lang og varm. Da jeg kjørte der var det 37 grader i skyggen, og litt mer i sola. Jeg dro fra Cortina ved 9 tiden og var høyt til fjells, så temperaturen var – toppers. Men etter en time var det varmt. Planen var å ta meg over sletta og over til San Pellegrino in Alpe. 
P1010339

Det ble en stopp på veien og da var det ikke lenge før “noen” dukket opp og etter en del bla bla, fikk jeg beskjed om å ta med meg denne lille pærlen ute på Po sletta. Egentlig var det så varmt at jeg bare ville over sletta og opp i fjellene, men det var jo artig å få med seg litt kultur også. Montagnana heter byen og myren er fra 1430 og skal være noe av det best bevarte forsvarsverk i  Europa.
P1010348
Etter maaaaaange timer ser jeg til slutt fjellene. Jeg kjører rundt Bologna og kommer meg opp i fjellene. Klokken 20 er jeg framme på San Pellegrino im Alpe og da er det bara 32 grader på 1500 meters høyde. Men heldigvis, når sola gikk ned ble det fort 24 grader og en deilig bris. Det tar tid å bli vant til varmen.
Litt flatt – eller?
P1010349
Men så, når det var ca 5 mil til målet, så begynte det å bli litt utsikt. Temperaturen datt fra 37 til 32 og det var merkbart.
P1010355

P1010367
Nesten framme og endelig - framme

Ingen kommentarer: