lørdag 24. juli 2010

En lørdag i Toscana

Eller? Når jeg startet i dag, oppe i fjellene var jeg ikke i Toscana – tror jeg. Men ikke langt unna heller. på vei ned til byen Lucca kjørte jeg også gjennom et område som heter Lucca.
P1010387
Det første “landemerket” jeg kom til var broren Ponte di Maddalena somjeg har sett Tage har i sin blogg.
P1010390

P1010399
Der nede ligger Pisa og det skjeve tårnet et sted. Men de bygde det ikke stort nok slik at det blir synlig på dette bildet.
P1010419

Solsikker smiler mot solen.
P1010403

Jeg kjørte innom Calci og fikk bakeren til å lage to rundstykker med salt kjøtt og handlet meg noen liter rmed vann. Så bar det opp i fjellene over Calci. Lunsj i det fri. På toppen møtte jeg en handelsmann, han solgte honning. Det blir spennende å smake på når jeg kommer hjem. Mens bakeren eller hva heter kvinnelige bakere? Lagde mine to rundstykker dukker det opp en eldre herre i buttikken. Han kommer bærende på et fult champagne glass med noe rød/rosa oppi. Det var til damen bak disken. Aner ikke hvorfor – men herlig.
P1010415

Planen om å besøke Sissel og Tage gikk i vasken – men neste gang, da blir det MC tur i Chianti – håper jeg. På vei mot Frankrike – og hva heter så denne byen? Montemagno - Camaiore, (men ikke i PI).
P1010424

Så langt har det blitt 318 mil.
I natt blir det overnatting på Baracchino – Hotel, Ristorante & bar.

Ingen kommentarer: