lørdag 17. juli 2010

Gøteborg til Odense

Satte meg på sykkelen ved 11 tiden etter en god frokost. Det regnet bøtter og spann så jeg tok en titt på yr.no for å finne ut om det ville fortsette slik. Det skulle blie lettere vær så da klokken ble 11 startet jeg. Jeg valgte Rødby på GPSen og startet opp. På vei sørover fikk jeg litt regn men etter en time klarnet det opp. Veien ble tørr og temperaturen gikk fra 17 til 26 grader.
Veiene i Skåne er ganske kjedelig. Det er flatt og motorvei. Trafikken går greit og hastigheten er mellom 100 og 120 km.
P1010184
Jeg valgte å unngå ferger så det ble Øresund brua. Jeg droppet også  fergen Rødby – Puttgarden så da ble det broen over Storebelt istedet. Da klokken nærmet seg 18 begynte jeg å se etter overnatting. GPS en foreslo flere alternativer og jeg lot meg friste av Vissenbjerg Storkro. Det var mindre en 5 km dit og det så ut til at det skulle begynne å regne. Himmelen ble blygrå og svart. Og ganske riktig når det var 1 km igjenn begynte det å regne. Jeg rakk fram “nesten” til kroa i tide.
Rommet er stort og lyst og koselig. Gode senger, masse tv kanaler og Internett.
Middagen var god, det var en tre retters.

Ingen kommentarer: